Alates uuest aastast tõuseb rakseveokite teekasutusmaks, mis tõstab oluliselt päevapileti määra selleks, et kaitsta koduturgu. Löögi alla satuvad ka väga keskkonnasõbralikud mootorid. Vahetult enne pikki jõulupühi andis transpordiamet teada, et alates 1. jaanuarist 2024. aastast hakkavad kehtima uued veoautode teekasutusmäärad ning muudetakse maksimaalseid karistusmäärasid selle mittetäitmise korral. Transpordisektoriga seotud inimeste kinnitusel tuli see halva uudisena. "Ka meie jaoks tuli see selles mõttes üllatusena, et seaduse jõustumine oli esialgselt plaanis hoopis 1. märtsist 2024. Meile ei ole teada kahjuks, et kes, miks või millal otsustas seaduse jõustumise varasemaks tuua," ütles Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Ermo Perolainen. KV Transport tegevjuht Vallo Kägo ütles samuti, et tegu oli suure üllatusega. "Siiani räägiti eraisiku automaksust suure häälega ja siis äkki ilmus meile vahetult enne jõule uudis, et raskeveokitel tõuseb teekasutustasu, mis ei olnud siiamaani võrreldes Läti või Leeduga ei odavam ega kallim. Aga nüüd on üllatus ikkagi päris suur." Seaduse eestvedaja on kliimaministeerium. Nemad ei näe, et see oleks tulnud üllatusena. Maksutõusu arutelud on kestnud alates suvest, kuid vajadus jõustumine varasemaks tuua sündis viimasel hetkel. Sellega kallinevad oluliselt päevapileti määrad. "Kõige rohkem tõusid ühe päeva tasud ja seda seetõttu, et siiamaani on nad olnud ebaproportsionaalselt madalad võrreldes aastatasudega. Seda olukorda kasutasid just välisvedajad. Me vaatame küll, et Eesti vedajad maksavad kusagil 68% teekasutustasudest, siis just ühe päeva pileteid ostavad välisvedajad," ütles kliimaministeeriumi teede valdkonna juht Julia Bergštein. Päevamäära tõus teeb hüppe 12 eurolt 22 euroni. Kõige üllatavam on aga see, et päris korraliku maksumääraga maksustatakse ka kõige puhtamad mootorid: Euro 6. Vaid elekter on päästja, kuid selliseid masinaid on liikumas vaid paar tükki. Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT. Nipid laua katmisel — FOTO: © nadianb via canva.com Sisuturundus Millised on kõige olulisemad aktsendid laua katmisel? Kreditex.ee Sisuturundus Investeerimine Kreditex Ühisrahaga: tee finantskindluse ja finantsmuredeta tuleviku juurde Tühista Δ Kommenteeri Näita 1 kommentaari Peida kommentaarid Tanel 6 kuud tagasi Aga miks ei peatata rasketransporti? See pole ju nii raske. Valitsusele tuleb anda korralik õppetund – mis järgneb mahaalsele teerullitegemisele ja tahakeeramisele. Mina panin oma veokafirma, 2008 kinni, ainuüksi kütuseaktsiisi ja käibekaga n..ise eest. Jäid kõigist, rasketehnikags seotud maksudest ilma, tulles sente, MaSu ajal, koukima. Vasta Põlved — FOTO: Pexels.com Sisuturundus Kas sulle teevad su liigesed muret? Millest saaks abi? Nelijärve Puhkekeskus Sisuturundus Nelijärve Puhkekeskus – unustamatud elamused sillerdava järve ääres
Nipid laua katmisel — FOTO: © nadianb via canva.com Sisuturundus Millised on kõige olulisemad aktsendid laua katmisel?
Kreditex.ee Sisuturundus Investeerimine Kreditex Ühisrahaga: tee finantskindluse ja finantsmuredeta tuleviku juurde
Tanel 6 kuud tagasi Aga miks ei peatata rasketransporti? See pole ju nii raske. Valitsusele tuleb anda korralik õppetund – mis järgneb mahaalsele teerullitegemisele ja tahakeeramisele. Mina panin oma veokafirma, 2008 kinni, ainuüksi kütuseaktsiisi ja käibekaga n..ise eest. Jäid kõigist, rasketehnikags seotud maksudest ilma, tulles sente, MaSu ajal, koukima. Vasta
Nelijärve Puhkekeskus Sisuturundus Nelijärve Puhkekeskus – unustamatud elamused sillerdava järve ääres
Ingrid Mänd — FOTO: TV3 Seltskond “Kaks aastat elu parimat suhet.” Beebilõusta endine kallim Ingrid Mänd tutvustas uut kaaslast
26 päästetud koera ravimiseks kulub üle 15 000 euro — FOTO: Põllumajandus- ja toiduamet Päevakaja Õudne! Jõgevamaal päästeti kohutavatest tingimustest 26 koera
Jaak Madison — FOTO: Priit Simson/Delfi Meedia Päevakaja Eurofraktsiooni vahetanud Jaak Madison: mõned riigikogulased kukkusid mind sõimama