Reklaam sulgub sekundi pärast

“Olen mitu korda ilma GPS-ita Tartusse sõitnud!” Lennujaama skandaal lõi netirahva lõkkele

Finnair. Pilt on illustratiivne.
Finnair. Pilt on illustratiivne. — FOTO: imago/Aviation-Stock/Scanpix

Viimastel päevadel on väga palju meedias kirjutatud, kuidas Finnair ei ole saanud GPS-seadmete tõrke tõttu Tartu lennujaamas maanduda. Esmaspäeval teatas ettevõte, et peatab kuuks ajaks lennud. Murelikud kodanikud on sotsiaalmeedias sel teemal agaralt sõna võtnud ning on pakkunud välja nii oma lahendusi kui ka avaldanud olukorra kohta arvamust.

Meelelahutaja Marco Tasane tõdes oma Facebooki tehtud postituses, et ka tal oli plaan lennata. "Aga sellist tsirkust küll ei taha. Parem siis Tallinnast."

Olav Osolin aga sõnas sotsiaalmeedias huumoriga, et tema on mitu korda ilma GPS-ita Tartusse sõitnud ja on ikka kohale jõudnud

X-is jagatakse lustakat videot sellest, milliste emotsioonidega võidakse pärast lennublokaadi vastu võtta Tartus esimene väliskülaline Helsingist.

Üks lahke kodanik aga pakkus huumoriga välja, et lennukid võivad maanduda hoopis Paides, kuna ta oskab neid vajadusel ise laseriga maha suunata. Paar kassi on ta juba puu otsas maha saanud.

Kliimaministeeriumis töötav Keit Kasemets jagas sotsiaalmeedias fotot GPS-i signaali häiringute kohta. Ta tõdes, et GPS segamine mõjutab meie piirkonnas lisaks lennuliiklusele ka laevaliiklust, isegi ilmaennustamiseks vajalike andmete kättesaadavust.

"Venemaa pahatahtliku tegevuse tõttu lendude katkemine ei ole hea lahendus, püüame seda igal juhul vältida," kirjutas ta.

Tõnu Runneli postituse alla oli keegi teinud ka lustaka üleskutse laulda Tartu lennujaam vabaks. "Ega muu siin ei aita!"

Esmaspäeval avaldas Finnair tehtud avalduses, et peatab oma igapäevased lennud Tartusse 29. aprillist 31. maini, kuni lennujaamas võetakse kasutusele alternatiivne maandumislahendus, mis ei vaja GPS-signaali.

Nädalavah​etusel ei saanud GPS-seadmete tõrke tõttu Tartu lennujaamas maanduda kaks Helsingist õhku tõusnud Finnairi lennukit. Mõlemal ööl möödus lend sama mustri järgi. Lennuk tõusis Helsingist kell 23.55 õhku, ent ei maandunud plaanitult kell 00.40 Tartus, vaid pidi tõrke tõttu tagasi Soome lendama. Piloot teavitas reisijaid, et probleem oli GPS-seadmetega.

Reede öösel vastu laupäeva suundus lennuk tagasi Helsingisse Paide kohal, teisel korral jõuti Põltsamaa lähistele. Tartu lennujaama jaoks tähendasid mõlemad olukord seda, et sealt ei saanud seetõttu kummalgi hommikul lennuk Helsingi suunas väljuda.