Reklaam sulgub sekundi pärast

“Süüdistused on kohatud.” Sisuloojad sattusid Hiina firmaga koostöö teemal sõnasõtta

Kendra Katrina Könnel ja Karl-Gustav Kurn
Kendra Katrina Könnel ja Karl-Gustav Kurn — FOTO: Instagram/TV3

Sisulooja Karl-Gustav Kurn avaldas pettumust, et ka Eesti sisuloojad teevad koostööd Hiina ettevõttega Temu, kust saab endale soetada väga erinevaid kaupu ja pudi-padi. Teise sisulooja Kendra Katrina sõnul on pettumus ja süüdistused kohatud.

Hiina ettevõte Temu on viimastel aastatel järjest rohkem tähelepanu pälvinud oma odavate toodete ja suure kaubavalikuga. Osad tooted võib kätte saada vaid mõnekümne sendiga. Kogu asjal on aga üpris halb maik juures, kuna Temut on süüdistatud orjatööjõu kasutamises ja inimeste järele luuramises.

Hoolimata sellest on nii välismaal kui Eestis sisuloojaid, kes ettevõttega koostööd teevad. Karl-Gustav Kurn – kellel on Instagramis 18 100 jälgijat – nende hulka ei kuulu. Vastupidi, noormees otsustas sellise käitumise vastu sõna võtta, jagades avaldust oma Instagrami loos. "Olen sügavalt pettunud ja mures, et sisuloojad teevad koostööd Temuga, saades inimesi tarbima vastutustundetult," kirjutas ta.

Kuvatõmmis
Kuvatõmmis — FOTO: Instagram

Noormees lisas, et sellisel käitumisel on mõju ka meie keskkonnale. "Praegusel ajal, mil keskkonnateadlikkus ja jätkusuutlikkus on esmatähtsad, on selline tegevus eriti vastutustundetu ja kahjustav meie planeedile," lisas ta.

Instagramis 40 000 jälgijaga sisulooja Kendra Katrina Könnel on asjast aga teisel arvamusel. "Leian, et maailmas, kus kõik peaksid aktsepteerima kõiki, on selline konkreetse brändi vastu süüdistus kohatu, eriti, kui süüdistajad ise tarbivad näiteks brändide tooteid, mis on olnud tõsistes skandaalides, mis puudutavad lapstööjõudu, orjapidamist ja halva kvaliteediga tooteid," arvas naine.

Ta lisas, et sellise kategoriseerimise järgi oleks tarvis siis juba ka teisi firmasid tühistada. "Ja siis võiksime ette võtta ka kõik toidukohad, näiteks kiirtoidukoha, mida on süüdistaja (viidates Karl-Gustavile - toim) tublisti reklaaminud. See on olnud suurtes mitte vastutustundlikes ja moraalitutes skandaalides. Näiteks on sunnitud inimesi tööle orjalaadsetes tingimustes ja kasutatud aegunud liha, mis on tõsiselt kahjustanud toiduhügieeni standardeid. Leian, et seljuhul tuleks käsitleda iga sotsiaalmeedia kasutajat eraldi, kes on avalikult tarbinud näiteks sarnase või mõne muu “mitte vastutustundliku” brändi toodet. Ja neid on palju," põrutas naine.