Reklaam sulgub sekundi pärast

Spetsialist annab nõu: kuidas teha ettevõtte sotsiaalmeedia kanalid tõhusaks?

Käty Piirisild
Käty Piirisild

Sul on sotsiaalmeedia konto, mis justkui seisab, sinna postitamine on kui tüütu kohustus ning tulemusi pole? Soovid kasutada sotsiaalmeediat tõhusamalt, aga ei tea, kus alustada, mida postitada või parandada? Siin on sulle mõned ideed ja näpunäited, kuidas suurendada nähtavust ja kaasatust ning seeläbi kasvatada müüke.

1. Instagram bio kui digitaalne visiitkaart

Bio on esimene asi, mida potentsiaalsed jälgijad näevad sinu profiili külastades. See loob esmamulje sinust või sinu brändist ning võib mõjutada kasutajate otsust, kas nad soovivad sind jälgida või mitte.

Nimi: Lahtri pikkus on kuni 60 tähemärki. Mõelge, kas saate sinna lisada märksõna, mis aitab teid otsingutes paremini leida. Näiteks, kui olete restoran või kohvik, võiksite lisada selle oma nimele. Kui keegi otsib sõna "restoran,” leiab ta teie konto kiiremini üles. Kui olete treener, pange sinna “Treener” ja enda nimi.

Instagram bio
Instagram bio — FOTO: Käty Piirisild

Profiilifoto: Ettevõtte puhul sobib profiilipildiks logo. Kui olete eraettevõtja või persoonibränd, valige selge foto, kus olete hästi nähtav, eelistatavalt ühevärvilisel taustal.

Bio tekst: Kasutage neid 150 tähemärki, et öelda, mida teie bränd pakub ja miks peaksid inimesed teid jälgima. Sisaldage, kes te olete, mida teie konto jälgijatele pakub ja üleskutset tegevusele (CTA), näiteks "Broneeri kohe" või "Külasta meie veebilehte,” “Uus treeningprogramm rasedatele naistele,” “Uus suvekollektsioon on kohal,”  jne. Seda, kuidas ja mida Instagram biosse kirjutada, saad lugeda mu blogipostitusest. 

2. Sisu loomine erinevatesse kanalitesse

Igal sotsiaalmeedia kanalil on oma eripärad, mis määravad, milline sisu seal kõige paremini toimib. Seetõttu on oluline välja töötada eraldi strateegia iga kanali jaoks:

  • Instagram: Keskenduge visuaalselt köitvale sisule, nagu pildid ja videod. Kasutage Instagram reelse, et näidata ettevõtte isikupära ja pakkuda jälgijatele meelelahutuslikku või harivat sisu. Näiteks tutvustage enda tiimi, näidake lõike tööprotsessidest, toote valmimisest.
  • Facebook: Facebooki platvorm sobib pikemate postituste, uudiste ja ürituste reklaamimiseks. Siin saab süvitsi minna toote või teenuse detailidega.
  • Tiktok: See on kõige populaarsem videojagamise sotsiaalmeedia platvorm maailmas! See annab ettevõttele võimaluse oma tooteid ja teenuseid reklaamida läbi meelelahutuse. Ideaalne koht bränditeadlikkuse suurendamiseks ja noorema tarbijaskonna tähelepanu haaramiseks.
  • LinkedIn: Suunake oma professionaalne sisu LinkedIn'i, kus saate jagada artikleid, ettevõtte uudiseid ja ekspertarvamusi.

3. Instagram Reels ja videosisu

Miks Reels ja videosisu: Reels ja videosisu on sotsiaalmeedia maailmas võtmetähtsusega, sest need võimaldavad kiiresti ja efektiivselt jagada brändi lugu, näidata tooteid ning kaasata jälgijaid. Videod on eriti populaarsed, kuna need on visuaalselt haaravad ja suudavad lühikese ajaga edasi anda palju infot. Reelide reach ehk levik on üldiselt parem kui tavapostitusel.

Instagram Reels
Instagram Reels — FOTO: Käty Piirsild
— FOTO: Käty Piirisild

Kui sa pole varem reele teinud, siis mul on sulle hea nipp: kasuta teiste reelide “template” nuppu, et luua samasugune enda videotega. Selleks otsi reele, kus on “template” märgis ning vajuta sinna peale. Edasi “use template” nupule ning sulle avaneb sama video, kus all tühjad kastid sekunditega, lisa sinna enda klipid ja reel ongi valmis!

Lihtne automaatne monteerimine: Neile, kes pole video monteerimises kogenud, võivad esimesed sammud tunduda keerulised. Õnneks on olemas mitmeid tasuta AI-põhiseid tööriistu, mis teevad video loomise lihtsaks ja nauditavaks. CapCut on suurepärane näide, mis võimaldab kasutajatel kasutada automaatset monteerimist. See tähendab, et CapCut saab automaatselt valida parimad klipid, lisada üleminekud, muusika ja efektid, luues professionaalse välimusega videoid vaid mõne klikiga. Kasutajal on võimalik lihtsalt lisada oma klipid ja valida sobiv mall, ning CapCut hoolitseb ülejäänu eest.

Näpunäide: Ärge kartke kasutada automaatse monteerimise funktsioone, eriti kui te pole video monteerimisel kogenud. Need tööriistad aitavad säästa aega ja vaeva, võimaldades teil keskenduda sisu loomisele ja oma loo rääkimisele. Proovige erinevaid mudeleid ja efektide kombinatsioone, et leida see, mis kõige paremini peegeldab teie brändi stiili ja sõnumit.

4. Engagement ehk kaasatus

See on oluline mõõdik, et aru saada, palju sinu loodud sisu jälgijatele korda läheb. Need on näiteks postituste kommentaarid, laigid, postituste salvestamine. Selleks, et enda jälgijaskonda kaasata, loo interaktiivset sisu: küsitlused, kampaaniad ja loosimised, mis julgustavad jälgijaid osalema, kaasa elama. Vastake kiiresti ka kommentaaridele ja sõnumitele.

Nipp: Küsi jälgijatelt arvamusi ja ettepanekuid. Näiteks võite küsida nende eelistusi tulevaste toodete või teenuste osas, mis aitab teil paremini mõista oma sihtrühma vajadusi. Regulaarselt “question & answer” ikooni kasutamine Instagram storys võib anda head sisendit ka edasise sisu loomise osas.

5. Kasuta Facebooki reklaame

Reklaamige olemasolevat sisu: Meta (endise nimega Facebook) pakub lihtsaid ja tõhusaid viise olemasoleva sisu reklaamimiseks. Näiteks saate reklaamida Instagrami postitust või Reels'i, et suurendada nende ulatust ja nähtavust. See on suurepärane viis, kuidas hästi toimiv sisu veelgi laiemale publikule kättesaadavaks teha ja seeläbi suurendada kodulehe külastusi.

Koostage kohandatud reklaamid: Meta platvormil saate luua ka spetsiaalseid reklaame erinevateks eesmärkideks. Näiteks saate reklaamida eelseisvat üritust, teenust või tutvustada uut toodet. Facebook Eventi reklaamid võivad olla väga tõhusad kohalike sündmuste reklaamimisel.

Reklaamiteenuste kasutamine ei ole ülemäära keeruline ega kallis. Alustage väikeste eelarvetega ja testige erinevaid reklaamiformaate: pilt, video, karussellreklaamid jpm. Lõpeta Instagramis “boostimine” ehk postituste võimendamine!

6. Koostöö influenceriga

Influenceritel on suur mõju ja seda ei tasu alahinnata. Nad suudavad oma jälgijatega luua tugevaid suhteid ning neil on suur mõju nende ostukäitumisele, pakkudes teie brändile autentseid soovitusi. Läbi koostööde influenceritega jõuate uute sihgruppideni ning saate oma brändi nähtavust sotsiaalmeedias oluliselt suurendada.

Mille järgi enda brändile sobivat influencerit valida:

  • Jälgijaskonna demograafia: veendu, et tema asukoht, huvid, ka vanus kattuksid sinu sihtrühmaga.
  • Jälgijate engagement: vaata, kui aktiivselt influenceri jälgijad tema postitustele reageerivad. Kõrge engagement näitab, et jälgijad on tema sisust huvitatud ja mõjutatud.
  • Väärtuste ühtsus: influenceri väärtused ja kuvand peaks olema sarnane sinu brändi omadega. Nii on teie koostöö usutavam ja mõjusam.
  • Sisu loomise stiil: veendu, et tema loodud sisu sobib sinu brändi identiteediga
  • Autentsus: Vali see influencer, kes usub sinu tootesse, vaimustub sellest, tahab seda proovida. Nii suudab ta luua loomulikku ja autentset sisu, mis ei tundu liialt kommertslik.

Kui soovite oma sotsiaalmeedia strateegiat veelgi täiendada ja saada personaalset nõu, kuidas oma ettevõtte kanalid tõhusamaks muuta, võtke minuga ühendust. Minu kogemus üle 200 influenceriga koos töötamisel ja mitmete edulugude loomisel võib aidata ka teie brändi tõsta uutesse kõrgustesse. Pakun personaalset sotsiaalmeedia konsultatsiooni, et aidata teil saada paremat ülevaadet oma sotsiaalmeedia kanalitest ning luua selge tegevuskava järgmisteks sammudeks.

Anna oma väikeettevõtte sotsiaalmeediale kiire kickstart ja võta minuga ühendust juba täna!