Reklaam sulgub sekundi pärast

Kaupluste disainer paljastab: milliste trikkidega meid rohkem tarbima meelitatakse? 

Kauplustes ja keskustes käimine on meie kõigi igapäeva osa. Mille järgi aga teha valikuid, millist poodi või keskust külastada? Ekspert Raimond Lind selgitab, milliste võtetega ostlejaid poodi meelitatakse ning seal hoitakse.

"Stuudio. Nädala" saatejuhid Liis Lusmägi ja Eero Reinu käisid Ülemiste ja T1 keskustes analüüsimas võtteid, millega otslejaid enda keskustesse meelitatakse ning neid seal võimalikult kaua aega püsimas hoitakse. Saatejuhtide giidiks oli Raimond Lind, kelle ametiks on kaupluste disainimine.

Liis uuris Raimondi käest, kas ostukeskuse parkla disain on samuti ostukäitumise puhul oluline tegur. "Muidugi see mõjutab. Ütleme, et kui inimene tuleb kesklinna poolt, siis kummale poole talle see keskus jääb, vasakule poole, mis ei ole väga mugav lahendus ostleja jaoks," sõnas Lind. Mees lisas, et mõni ostleja võib mõelda hoopis selliselt, et kui ta natuke edasi sõidab, siis saab mugavamalt ära käia hoopis Peetri Selveris.

Koos minnakse Ülemiste keskuse Rimi toidupoodi, mille eel võetakse ülesandeks piima osta. Juba poodi sisenedes hakkavad silma erinevad tööstuskaubad. "Keskmine inimene igapäevaselt tööstuskaupasid ei osta, seetõttu ongi need paigutatud nii-öelda teekonna sisse, et inimesele neid meelde tuletada ning silma all hoida," sõnas Raimond.

Ka kassade juures on erinevad maiustused, nätsud ja ajakirjad, mis toimivad lisamüügi elemendina ehk kui inimene enne ei tundnud nende kaupade järgi vajadust, siis järjekorras seistes võib ta oma meelt muuta.

Ekspert lisab, et ka muusikavalik kaupluses ei ole juhuslik. "Sellist rahulikku jazzi mõnes kiirtoidurestoranis ei kohta, seal mängitakse pigem sellist tümpsu, et edastada mõtet kiirusest, eesmärk on saada võimalikult palju kliente ruttu kiirtoidu kohta sisse ja ka sealt ruttu välja. Toidupoes mängib tavaliselt aga mahedam ja aeglasema tempoga muusika, et inimene oleks rahulik ning tunneks, et võib vabalt siin pikema aja veeta," sõnas mees.

Vaata artikli päises olevast videost täpsemalt!