Reklaam sulgub sekundi pärast

Hinnatõus ei säästa ka maiasmokkasid: sügisest tõusevad eestlaste lemmikmaiuse hinnad

"TV3 uudised"

Isegi kallinenud ostukorvi juures lubavad eestlased omale regulaarselt jäätist, mis on kahtlemata meie rahvuse üheks lemmikmaiuseks. See kõik võib aga sügisest muutuda, sest tootjad plaanivad kallinevate sisendhindade tõttu jäätiste hindu tõsta.

Jäätisehooaeg on veel täies hoos ja isegi, kui Eestis ei ole olnud see suvi just kõige kuumem, söövad eestlased siiski väga hea meelega jäätist. Jäätisetehastes käib kibe töö, sest maiasmokad ei maga ja jäätiseletid ootavad täitmist.

„Suvi on ikka üllatavalt hea, arvestades majandust ja kõike seda, mis meil ümberringi toimub: tarbijakindlus on madal, ostujõud on ka madal… Aga jäätis on niisugune emotsionaalselt positiivne kaup, lastel on koolivaheaeg ja ikka ostetakse,“ kommenteeris Premia tegevjuht Aivar Aus.

„Sel suvel on tegelikult läinud päris hästi. Tegelikult meie oleme müünud kusagil paar protsenti rohkem kui eelmisel aastal,“ ütles Balbiino turundusdirektor Anne Tääkre.

Kuum maikuu pani jäätisemüüjate kassad kõlisema, juuni oli tagasihoidlikum ning juuli pigem stabiilne. Kõrgemad sisendihinnad ähvardavad aga jäätisehindasid tõsta.

„Meie tõstsime viimati [hindu] 2022. aasta oktoobris, see oli seitse protsenti. Nüüd on näha, et me tõstsime liiga vähe, meil on kõige odavam jäätis. Poest saab ju vaadata neid liitreid ja kilosid, mis jäätise kohta on. Ja nüüd on jälle [hinna]tõus, sest või on kuskil 30 protsenti, rõõsk koor 46-47 protsenti kallimaks läinud,“ täpsustas Aivar Aus.

„Hinnatõus on jäänud tegelikult 2023. aasta algusesse, ehk siis tegelikult sel aastal on meie keskmine müügihind isegi natuke madalam seetõttu, et me teeme rohkem sügavamaid allahindlusi,“ ütles Tääkre.

Lisaks kõigele on kakao hind tõusnud viimasel ajal peaaegu viis korda, mis tähendab seda, et glasuuriga jäätised lähevad tulevikus kallimaks. Samuti on poeketid palju rohkem enda brändi tooteid lettidele toonud, mille tõttu on hinnakonkurents teiste poodide ja Eesti tootjate jaoks suurem.

"Ikka oleme praegu näinud, kui on klientidel keerulised ajad, siis otsitakse alternatiive juhtivatele kaubamärkidele ja meil seda valikut tõesti piisavalt on. On ikkagi mitmekümneid erinevaid juhtiva kaubamärgi alternatiive jäätiste näol ka. Ja nende populaarsus on kasvamas, siin ei ole midagi parata,“ kommenteeris Prisma hanke- ja sortimendidirektor Kaimo Niitaru.

Eestlased proovivad uusi jäätisesorte, kuid enamasti jäädakse tuttava klassika juurde.

„Meil on kindel valik, tavaliselt kolm jäätist, näiteks Vana Toomas või siis Väike Tom. Ja siis ta [laps] lihtsalt vaatab järgi, mida ta tahab täna ja siis valib seda. Viimasel ajal me vaatame neid, mis on soodukaga. Ja kui meie lemmikjäätis on soodukaga, siis kindlasti me võtame seda,“ ütles poes lapsega olnud ema.

Kui suurem jäätisehooaeg lõpeb hiljemalt septembris, siis sügisest on oodata külmalettidel ka jäätisetootjate uusi maiustusi. Siis küll ilmselt juba vähemalt paari protsendilise hinnatõusuga.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.