Reklaam sulgub sekundi pärast

Laod müüakse tühjaks? Automüüjad teevad uue maksu eel sõidukitele suuri soodustusi

TV3 uudised

Täpselt nelja kuu pärast jõustub Eestis autode registreerimismaks ning selle valguses on hakanud automüüjad reklaamima uutele sõidukitele suunatud kampaaniahindasid. Kas tegu on ajutise turundustrikiga või saab ka tulevikus sõidukeid osta registreerimistasu võrra soodsamalt?

Uuest aastast tuleb igat autot esmakordselt ostes maksta registreerimistasu. Need tuhanded eurod tulevad aga auto hinnale otsa, muutes kõik sõidukid Eestis kallimaks. 

"Kui juttu on kasutatud autost, siis see on kokkuleppe küsimus, kumb siis maksab. Maksma peab igal juhul," sõnas Nissani Balti regiooni juht Margus Mikk. Automaks koosneb kolmest komponendist ning arvesse võetakse nii auto massi, CO2 heitmete taset ja vanust. Mikk toob välja, et kõige markantsema näite puhul, kui inimene mõtleb, kas teha auto ostu-ja müügitehingud ära enne jõule või näiteks 5. jaanuaril, siis viimase puhul lisandub juurde juba maks. 

Sellest hoolimata automüüjad ei näe hüppelist müügimahtude kasvu ja tänased sooduskampaaniad ei ole automaksuga seotud. "Ma ei usu, et automaksu lisandumine muudab müügimahtusid kogusummas. Pigem on see nii-öelda ühest kuust teise liikumine," sõnas Mikk. 

NCG Import Baltics OÜ müügijuht Indrek Aasi sõnul ei ole automaks veel täna rakendunud ja seal on kindlasti väga palju küsimärke nii ettevõtete, müüjate kui ka ostjate jaoks. "Arvestades seda, et autode hinnad tervikuna on viimase 3-4 aasta jooksul märkimisväärselt suurenenud, siis see sääst, mis inimene sellel aastal saaks, arvestades üldise hinnatõusu taustal, siis see automaksu hirm ei pane inimesi kindlasti autosid rohkem ostma."

Samas kinnitavad aga kõik automüüjad, et laoautosid jagub, sest Eestlaste ostu aktiivsus on juba pikalt langustrendis.

Aasa sõnul vahetab eestlane enda sõidukit järjest harvem. "Seal on kindlasti mitu asja. Autod on läinud järjest paremaks ja pole põhjust vahetada nii tihti. Ja teine asi, mis me kindlasti näeme nüüd viimase aasta jooksul, et inimesed lükkavad teadlikult enda ostuotsuseid edasi," sõnas ta. 

Vaata lähemalt "TV3 uudiste" videoloost, mis asub päises!