Reklaam sulgub sekundi pärast

Õnnelik õnnetus? Rattaga sõitnud väikelapse päästis surmast vaid isa kiire reageerimine

"TV3 uudised"

Sel aastal ei ole õnneks küll ükski kergliikuriga sõitja surma saanud, kuid punased rattarajad Tallinnas erilist kaitset ei paku, sest auto- ja bussijuhid ei kipu rattureid alati märkama. Seda ilmestab ka hiljuti toimunud liiklusõnnetus, kus väikelaps napilt surmast pääses.

Mõned päevad tagasi juhtus Tallinnas Lasnamäel Majaka tänaval õnnetus, kus pööret tegev buss ajas alla jalgrattal liikunud isa ja tütre ning seda kõike punasel jalgrattarajal.

„Jah, tegemist oli ttõeliselt õnneliku õnnetusega. Isa ja tütar hakkasid teed ületama, aga ei pannud tähele, et vahepeal oli buss juba sooritamas parempööret. Isa pani küll õigel ajal pidurit peale, aga laps, nagu lapsed ikka, oli oma mõtetes ja halvast õnnetusest päästis ainult isa kiire reaktsioon, kes lapse kiiresti sealt ära tabas ja kannatada said ainult rattad," ütles Tallinna Linnatranspordi (TLT) juhtimiskeskuse direktor Tarmo Lai.

„Üks põhjustest on see, kus pöördel ei anta teed nendele [inimestele]. See on ka jalakäijate puhul sama, et autojuhid ei märka või ei arvesta jalakäijaga või siis jalgratturiga, kes liigub nendele kas siis paremalt, vasakult poolt lähedusse ja siis liiklusõnnetus toimub. Et need on ühed põhjused,” ütles Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvetalituse juht Taavi Kirss.

Sama juhtus ka Majaka tänava ja Majaka põik ristmikul. Siiski Tallinna Linnatranspordi juht sellega ei nõustu. Ometi oli bussijuhil pikalt ette näha sama ristmik, kust parempööret sooritati.

„Tegelikult pöördelt tuleb anda teed, kuid buss oli juba pöörde sooritanud ja nemad alles tulid maja nurga tagant. Nad sõitsid tegelikult bussile külje pealt või isegi, et tagaratta piirkonnas sinna bussi alla. Seal on bussijuhil kahjuks võimalik seda õnnetust isegi ette näha,” lisas Tarmo Lai.

Aga kellel on eesõigus? Näiteks Vabaduse väljakul sõeluvad tunnis kümned bussid täpselt üle sellesama punase jalgrattaraja.

„Bussijuhtide poolt ei tule kriitikat sellele liikluskorraldusele sellisel määral. Küll aga, mis jääb silma, on see, et need ratturid kipuvad kuritarvitama neile endale antud õigusi punasel real. Olen ka ise näinud, kui Endla tänavalt tullakse ülevalt alla vastassuunas mööda seda punast rattarada, minu arust on suhteliselt enesetapjalik tegutsemine," kommenteeris Lai.

„Ma korra olen ise sõitnud Kristiine ristmikult Endla tänava suunas jalgrattaga tipptunni ajal õhtusel ajal. Oli hirmus tegelikult, aga kui ma jõudsin selle punase rattatee peale, siis tundsin ennast kuidagi natuke turvalisemalt. See lahendus ei ole ideaalne. Loomulikult need jalgratturid, jalakäijad, autod võiksid olla erinevate teede peal. Kahjuks infrastruktuur kõik nii kiiresti järgi ei tule ja need konfliktikohad ikkagi tekivad, aga mingil määral ta turvalisust loob ikkagi,” rääkis Taavi Kirss.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.