Reklaam sulgub sekundi pärast

Puust ja punaseks: kes maksab automaksu, kui sõiduk on liisitud?

"TV3 uudised"

Automaks tekitab jätkuvalt mitmeid küsimusi. Näiteks on paljudele jäänud arusaamatuks, kes tasub liisinguauto registreerimistasu. Valdkonna spetsialistid kommenteerisid antud küsimust "TV3 uudistele".

Finants- ja maksupoliitika asekantsler Evelyn Liivamägi ütles, et automaksu tasutakse siis, kui auto kantakse Eesti liiklusregistrisse ehk kui auto välismaalt ostetakse ning ka juhul, kui müüakse juba registris olevat autot ehk täpsemalt omaniku vahetuse jooksul. "Selleks, et uue omaniku nimele saaks auto registreerida, peab registreerimistasu makstud olema."

Viisi, kuidas sellest mööda hiilida, ei ole. Täna tõdevad ka finantsasutused, et tegu on summaga, mis jääb igal juhul kanda sõiduki valdajal. "Kui liisingut võetakse uuel aastal, siis tõesti, seadus näeb ette, et registreerimistasu tuleb maksta ja praegu on nii, et selle tasub registrisse kandja. Antud juhul, kuna liising on lihtsalt finantseerija, meie pakume finantseeringut, siis see jääb auto ostja ja müüja omavaheliseks kokkuleppeks, kuidas see maks tasutud saab," ütles Swedbanki erakliendi liisingu valdkonnajuht Karin Saar.

Ainsad, kes maksukohustusest esialgu pääsevad, on need, kes võtavad sõiduki käesoleval aastal liisingusse, sest auto kantakse registrisse enne maksu jõustumist. Uuel aastal liisitud sõiduk läheb aga täielikult ja koheselt maksu alla.

"Need liisingulepingud, mis praegu kehtivad, nendele see loogika laieneb. Uuel aastal, kui auto ostetakse ja võetakse liisingusse, siis kõigepealt on Eesti registris registreerimisel see tasu ja siis on küsimus, kas ta rahastatakse liisinguna või inimene või ettevõte leiab mujalt selle raha," täpsustas Evelyn Liivamägi.

"Liisingulepingu kestel on liisingu vara omanik ikkagi liisingu andja. Ehk siis kui me räägime Swedbank liisingust, siis vara omanik on Swedbank liising. Liisingu võtja on vastutav kasutaja sõiduki tehnilises passis," ütles Karin Saar ja lisas, et seadus näeb ette, et vastutav kasutaja tasub aastamaksu ja registreerimistasu on pigem kokkuleppeline, kuidas turg asja paika paneb, ehk kuidas autosid ostma ja müüma hakatakse.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.

Näita 6 kommentaari

Ega ikka polnud selgelt küll!
Kui liising saab läbi ja inimene ostab välja? Siis toimub ju omanikuvahetus pangalt eraisikule, seega peaks ikkagi registreerimistasu maksma, sõltumata sellest millal liisingusse läks?

Vasta

(4) Eestis registreeritud sõiduki omanikuvahetust ei loeta esmakordseks ja maksukohustust ei teki, kui:
1) sõiduki omanikuks saab liisingulepingu lõppemisel liisinguandja asemel isik, kes oli liisingulepingu kehtivuse ajal kantud vastutava kasutajana liiklusregistrisse, või

Vasta

Maksu pääsust ei ole variante?Küll. Üks on see,et arvele riigis ,kus ei ole maksu. Muidugi siis, kui ise ostad ja on võimalus panna registrisse.

Vasta

Kui auto ostetakse liisingusse siis toimub tavaliselt 2 omaniku vahetust täna.

1) auto kirjutatakse liisingu finantseerija arvele a la swedbank.
2) kui liising läbi saab ja auto välja ostetakse kantakse see siisbjuba omaniku nimele.

Kas see tähendab et riik koorib sealt iga muudatusega uuesti registreerimistasu 10% auto hinnast? Kui nii, siis täiesti hullumeelne.

Vasta

Lisaks kommentaar, et mööda hiilida maksust ei saa näitab selgelt inimese suhtumist. Nagu põhiline et raha saaks kassasse, olenemata et topeltmaksustamine ühe asja pealt ja mitu korda. Täiesti haige.

Vasta

Enne kui midagi postitate,palun tehke endale asi selgeks,ehk siis saavad ka lugejad aru.

Vasta