Reklaam sulgub sekundi pärast

Rahastus aina väheneb: maanteede pealt kokku hoidmine viib peagi lõhutud autode ja hukkunuteni

TV3 uudised

Et säilitada meie riigimaanteede seisundit, on igal aastal vaja 210 miljonit eurot, kuid valitsus on sellel ja järgnevatel aastatel eraldanud valdkonnale kõigest 114,5 miljonit eurot, mis tähendab, et meie teed on selgelt alarahastatud. Kohe see mõju ei avalda, kuid juba mõne aasta pärast hakkab see avalduma katki sõidetud autode ja kaotatud inimelude näol.

"Meie oleme enda struktuuri muutnud vastavaks riigi tellimusele ehk et meie asfalti võimekus on märkimisväärselt, kui mitte öelda kordades vähem kui eelmistel aastatel," tõdes AS TREV-2 Grupp juhatuse liige Sven Pertens "TV3 uudistele" antud intervjuus. "Põhimure ei olegi enam teedeehitusettevõtted, vaid riik ja riigikodanikud. Kui teedesse ei panusta, siis need hakkavad lagunema."

Transpordiameti teehoiteenistuse direktor Janno Sammuli sõnul on teede rahastamine olnud langustrendis juba varasemalt ja viimased mõõtmised, mis näitavad teede tasasust ja roopaid, näitavad, et ka teede seisukord hakkab vaikselt allapoole minema. "Teede investeeringud on kindlasti alarahastatud ja vajadus oleks oluliselt suurem. Selge on see, et teed vajaksid suuremaid investeeringuid," sõnas Sammul.

Ka taristuminister Vladimir Svet sõnas, et 2024. aastal oli teede rahastus rekordmadalal. "Kokku oli teehoiu maht 156 miljonit ja kuigi me ei ole näinud praegu veel selliseid väga suuri probleeme, meil on kindlasti mingid lõigud, kus on vaja rohkem teha remonti ja see remont läheb meil võlasse," tõdes ta. Siikis on aga probleem selles, et olgu meil 150, 170 või 200 miljonit, sellest rahast siiski ei piisa selleks, et hoida meie teede korrashoidu sellisel tasemel nagu me tahaks.

Vaata lähemalt "TV3 uudiste" videoloost, mis asub päises!