Reklaam sulgub sekundi pärast

Sõiduread asenduvad loodusega: Hipodroomi ristmikku ootab ees suur renoveerimine

"TV3 uudised"

Pealinna võimukoalitsioonis erimeelsusi tekitanud Hipodroomi ristmiku renoveerimine otsustati siiski läbi viia selliselt nagu sai eelnevalt kokku lepitud, mis tähendab ristmikku kitsendaval viisil.

Hipodroomi arendus on kindlasti lähiaastate pealinna üks suur objekte. Endisele hipodroomi alale kerkib korralik linnak, mis tulevikus peaks saama tuhande inimese uueks koduks. Lisaks ärikvartali pool. Piirkonna arendaja on nõus ise ka panustama Hipodroomi ristmiku väljaehitamisse, see tähendab haljastatud vööndist, kus kaob tänane liiklus läbilaskevõimekus ja seda pealinna ühel olulisemal ristmikul. Isamaalasest abilinnapea Kristjan Järvan oli sellele vastu, aga nüüd taltus.

„Ei, ma ei ole teist meelt, aga me oleme koalitsioonivalitsuses ja eeskätt lähtudes sellest, et tegelikult arendajal oli projekt juba eelmine aasta valmis. Ta taotles ehitusluba juba ja siis ütles linnavalitsus, et tehke kõik ümber. Ja nüüd, kus ta on uuesti kõik ümber teinud, et hakata linnavalitsuse tasandil vaidlema, jälle kulutama arendaja aega, kes kogu aeg ootab, kes tahab hakata ehitama. See on lihtsalt ebaproportsionaalne,” kommenteeris Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan.

Projekti on erineval moel modelleeritud ja arvestatud seal liikluse läbilaskevõimet. Kaovad põhiliselt seni Paldiski maanteelt Õismäele ja Mustamäe suunas viinud ühistranspordi rajad. Seega tekib koormus suurem sõiduradadele.

„Mul on väga hea meel, et linn ja erasektor, Hipodroomi arendaja on teinud head koostööd ja see uus ristmik saab olema igati kaasaegne, kus autode läbilaskevõime ei vähene. Ühistranspordil on ruumi, rajatakse rattateid, kõnniteid, tehakse laiemaks, ülekäiguradasid tehakse. Tehakse ka ohutussaari, aga need on piisavalt laiad, et sinna mahub ka ära puid, kõrghaljastust, põõsaid rajatakse,” ütles Tallinna abilinnapea Pärtel-Peeter Pere.

Teema on vaidlustest maas ja arendaja saab seal tegutsema hakata. Lähitulevik näitab, kas kitsendatud projekt paneb linnased taas rõõmust plaksutama või närviliselt autodest kiruma.

„Ei tule ega ei ole kordagi olnud ka mõttes tulla mingisugust pudelikaelastamist või autojuhtide elu kuidagi halvemaks muutmist. Otse vastupidi – seal säilib igas suunas vähemalt kaks sõidurida autojuhtidele. Muudetakse parempööret Endlast Paldiski maanteele hulka hõlpsamaks, rääkimata siis kõigest muust: ühistransporti, jalakäijad ja rattateid,” lisas Pere.

Sellised loodetakse survestada sealseid elanikke sõidukeid vähem kasutama. Olulisemad tööd ristmikul peaks algama 2025. aastal.

Vaata lähemalt päises olevast videost. Lisainfot "TV3 uudiste" kohta saab SIIT.