Eesti inimestest koguni 55 protsenti kinnitab, et on huvitatud oma igapäevases toidus soola ja suhkru tarbimise vähendamisest ning samas peab ligi kolmandik selle kohta pakenditel olevat infot liiga raskesti mõistetavaks, selgub Norstati poolt Lidl Eesti tellimusel läbi viidud küsitlusest. “Uuringust võib järeldada, et inimeste huvi tervislikuma toitumise vastu on tõsine ja see on kindlasti üks koht, kus tootjatel ning jaekauplejatel on võimalik omalt poolt tarbijatele appi tulla," kommenteeris tulemusi Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Liis Kiviloo. Te,,a sõnul on tervislike valikute vastu huvi Eestis küll kõrgem naiste seas 61 protsendiga, kuid ka meeste hulgas ei ole vastav number väga palju väiksem, ulatudes 49 protsendini. Sel kevadel Lätis läbi viidud sarnasest küsitluses selgus, et huvi suhkru ja soola koguste vähendamisest oma igapäevases toidus on seal veelgi kõrgem ning seda soovib koguni 64 protsenti Eesti lõunanaabritest. Tihti võib valikute juures olla takistuseks piisavalt selge informatsiooni puudus, mida kinnitavad ka 65 protsenti küsitluses osalenutest, keda paneks selgelt mõistetav etikett kaupluses valikuid tehes eelistama tooteid, mis on suurema toiteväärtusega ja väiksema suhkru-, rasva-, ja soolasisaldusega. Küsitlusest selgus, et mitmel pool Euroopas kasutatavat Nutri-Score märgist on pakenditel märganud vaid 19 protsenti eestlastest samas kui lätlaste seas oli sama näitaja 38 protsenti. Nutri-Score märgis annab toote toiteväärtuse info ja mõju tervisele edasi lihtsa viieastmelise tähtedega tähistatud värviskaala abil. Rohelisel taustal A tähendab kõige tervislikumaid ja punasel taustal E kõige ebatervislikumaid valikuid. “Peame Lidlis oluliuseks klientide suunamist teadliku toitumise ning soola ja suhkru tarbimise vähendamise poole ja tahame Nutri-Score märgisega varustatud toodet arvu lähitulevikus veelgi suurendada, et hõlbustada teadlike toitumisotsuste tegemist,” lisas Kiviloo. Küsitluse viis maikuu lõpus läbi Norstat. Küsitluses osales 1000 inimest üle kogu Eesti ja valim oli esinduslik vanuse, soo, rahvuse ja regiooni lõikes. Tühista Δ Kommenteeri Kommentaarid puuduvad Tähtkujusokid — FOTO: Sokisahtel Sisuturundus Sokisahtli Tähtkujusokid: Kanna Tähemärkide Väge! — FOTO: matkaauto Sisuturundus Matkaautoga perereisile: sihtkohad Eestis ja Euroopas, mida külastada
Andrei ja Robini reisisaate esilinastus — FOTO: Karli Saul Seltskond GALERII | Andrei Zevakini ja Robin Valtingu reisisaate esilinastus tõi kohale mitmeid tuntud nägusid
Kristel Aaslaid kehastas hittseriaalis "Padjaklubi" Maarika (Miša) Tutti. — FOTO: TV3 Seltskond RETROFOTOD! Kristel Aaslaid “Padjaklubist”: ühe sõbranna isa jaoks olen ekslusiivselt Miša
Andrei ja Robin uue saate esilinastusel — FOTO: TV3 Seltskond Zevakin ja Valting riikidest, mida nad kunagi ei külastaks: ma ei taha, et mind elusalt ära söödaks!
Liisa Aadussoo ja Sander Terras — FOTO: TV3 Räägi välja! Telepaar Liisa Aadussoo ja Sander Terras humoorikast erimeelsusest: vabandan kõikide koerte ees!