Reklaam sulgub sekundi pärast

Üllatav või ootuspärane? Just selles asjas on Eesti noored Baltimaades kõige paremad

BNS

Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. — FOTO: 123rf.com

Kantar Emori uuringu kohaselt regulaarne treenimine noorte seas kasvab ning sagedasi treenijaid on Eestis naaberriikidega võrreldes enam -  meeldivamate spordibrändide esikolmiku moodustavad noorte seas Nike, Adidas ja Puma.

Mitmete suviste spordi suursündmuste, eriti lähenevate suveolümpiamängude valguses uuris Kantar Emor Eesti, Läti ja Leedu noorte sportimisharjumusi ning spordibrändide ja spordikaupade ostukohtade eelistust. 

Trendiuuringust selgus, et iganädalane spordi harrastamise sagedus on 15-39-aastaste Baltikumi noorte seas aasta-aastalt kasvanud. Kolme riigi võrdluses on Eesti noored kõige aktiivsemad. Neli kuni kuus korda nädalas teeb trenni viiendik ehk 21 protsenti Eesti noortest, 14 protsenti Läti noortest ning üheksa protsenti Leedu noortest. Üle kolmandiku Eesti, Läti ja Leedu noortest treenivad üks kuni kolm korda nädalas. Eestis ei harrasta sportimist 11 protsenti, Lätis 17 protsenti ja Leedus 18 protsenti sihtrühmast. 

„Baltikumi noored tegelevad regulaarselt vähemalt ühe kuni kahe spordialaga ‒ peamiselt jooksmise, matkamise, rattasõidu ja jõusaalis treenimisega. Viimasena nimetaud sportimisviis on kõige populaarsem just Eesti noorte seas. Sportmängudest tegeletakse Eestis rohkem jalgpalliga, Lätis võrk- ja jalgpalliga ning Leedus korv- ja võrkpalliga. Võrreldes eelmiste aastatega on populaarsust kogunud matkamine ning looduses liikumine,“ kommenteeris uuringujuht Katariina Mäll. 

Kõige meeldivamate spordibrändide esikolmiku moodustavad noorte jaoks Nike, Adidas ja Puma. „Läbi aastate on Baltikumi turul vaieldamatult kõige meeldivam spordibränd olnud Nike, eriti 15-24-aastaste noorte seas,“ rääkis Mäll.

Uuringus kaardistati ka spordibrändide peamiseid ostukohti. Uuring viidi läbi veebis maikuus 2024 ja selles osales Eestis 625, Lätis 600 ja Leedus 615 inimest vanuses 15–39 aastat.