Reklaam sulgub sekundi pärast

“Laser”: Kui Eesti maasikas on nii puhas nagu väidetakse, siis miks leiti neist keskmiselt 3 taimemürgi jääke?

Kuigi maasikahooaeg on selleks aastaks läbi, on paljudel siiski sügavkülm maasikaid täis ostetud. Nii ka meil “Laseri” toimetuses. Kilode kaupa ostes on oluline ka hind ning odavama ja kallima maasika hinnavahe oli sel suvel mitmekordne. Kuid mis on selle hinnavahe taga? Kas kallist Eesti maasikat ostes oleme tervislikumad?

Möödunud aastal leiti Eestis müügil olnud maasikatest 12 taimemürgi jäägid. Laboritulemuste ajaks olid kõik need Poola maasikad leidnud juba tee eestlaste kõhtu. Proove võeti ka Eesti maasikatest. Neist leiti keskmiselt 3 taimekaitsevahendi jääke. Esmaspäevane “Laser” läheb turule, põllule ja viimaks ka laborisse, et uurida, kui palju siis õigupoolest Eesti maasikas Poola omast parem on?

“Eesti maasikas mingisugused jäägid on, aga need on imepisikesed,” selgitab 20 hektaril maasikaid kasvatav Raja talu peremees Margus Tärn.

“Taimekaitsevahendeid on Eestis lubatud kasutada 10 korda vähem kui all lõunapool,” lisab Tartumaa maasikakasvataja Paavo Otsus

Kuigi põllumehed kinnitavad meile kui ühest suust, et kuskil ei pritsita nii vähe kui meil, tõusis 2019. aastal taimekaitsevahendite müük Eestis 17%.

“Mina olen näinud fungitsiidide jääke ehk siis see seenhaiguse tõrjevahend ei lagune nii kiiresti,” põhjendab Maaülikooli aiandustehnoloogia dotsent Ulvi Moor, miks ikkagi ei ole Eesti maasikad puhtad.

Kas need siis ei ole mürgised?

“Oi, on küll,” vastab Maaülikooli taimekaitse vanemteadur Eve Veromann

Kuidas kindlaks teha, kas sügavkülma varutud maasikas on ikka Eesti päritolu, näeb juba esmaspäeval kell 20 TV3 saates “Laser”.

Samuti saates räägime sellest, et rattateid on Eestis vähevõitu, siis elektrirataste äri käib Eestis mitmel rindel. Ühes tehases toodetakse elektroonikat, mis paneb sõitma 30% maailma renditõukeratastest ning teise toodang on nii hea, et vähe sellest, et sellega sõidab president Kersti Kaljulaid, kingib ta neid rattaid ka teistele presidentidele. Lisaks uurime, kuidas on võimalik, et siin samas Eestis tehakse maailma paremat elektrilist tõukeratast?