Reklaam sulgub sekundi pärast

Palju või vähe? Tallinn Music Weeki väisanud turistid tõid Eestisse just nii palju raha

— FOTO: Tallinn Music Week

3.–7. aprillil 16. korda toimunud uue muusika ja linnakultuuri festival Tallinn Music Week (TMW) kogus 18 317 külastust, tuues Eestisse 1532 väliskülalist 66 riigist, kes veetsid Tallinna majutusasutustes 3835 ööd. Turundustegevusi, mis tutvustasid Tallinna ja Eestit kui atraktiivset kultuuriturismi sihtkohta, kaasrahastas Euroopa Liit Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) kaudu.

Aastast 2024 toimub TMW taas varakevadel aprillis, et hoogustada madalhooajal Eestisse reisimist. TMW ületas seatud eesmärke, tuues Eestisse 1532 väliskülalist 66 riigist, kes veetsid Tallinnas kokku 3835 ööd ehk keskmiselt 2,5 ööd, tuues otsest tulu ka transpordi-, majutus- ja toitlustusteenuste pakkujatele. LevelLab OÜ ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor koostöös ning EASi ja KredExi ühendasutuse tellimusel valminud festivalide uuring näitab, et väliskülalised kulutavad festivali raames Eestis keskmiselt 433 eurot, mis annab TMW väliskülaliste poolt toodud tuluks 663 356 (1532  x 433) eurot.

TMW 2024 numbrites:

18 317 festivalikülastust
1532 registreeritud väliskülastajat
3835 väliskülaliste ööbimist
170 kajastust välismeedias, ulatusega üle 1 400 000 inimeseni
175 artisti(kollektiivi) 34 maalt, neist 50% naissoost või soovähemuste esindatusega
168 konverentsi kõnelejat, neist üle 50% naised või soovähemused

Vaata galeriist ka fotosid tänavusest TMW festivalist!

“Ületasime eesmärgiks seatud väliskülaliste arvu ja kasvatasime piletimüüke ning usume, et suudame neid numbreid ka EASi toel jätkuvalt kasvatada,” kommenteerib TMW juht Helen Sildna. “Välisturundustegevuste toetus on aga jätkuvalt oluline, sest kui välisturist jätab Eestisse keskmiselt 433 eurot, siis festivalipassi ostu kaudu laekub korraldaja kassasse vaid 15–20%. Olukorras, kus sündmus motiveerib ka madalhooajal inimesi Eestisse reisima, kuid tulu laekub peamiselt külgnevatesse sektoritesse, on oluline, et baastugi rahvusvahelisele sündmusele oleks olemas ka riigi poolt. See tagab korraldajale kindluse ja võimaluse teenuste rahvusvahelist kvaliteeti arendada. Õnnestumiseks peame tiimiga ka seda, et suutsime tänavu piletimüükide kogunumbrit 30% kasvatada. See tähendab, et meie publik peab festivali oluliseks ning on valmis seda ka oma ostukäitumisega kinnitama.”

Ligi kolmandiku võrra ületas TMW rahvusvahelisse meediasse jõudnud kajastuste arvu ja ulatuse prognoosi. Festivaliga seonduvalt ilmus ligi 170 väliskajastust, mis jõudsid üle 1 400 000 inimeseni enam kui 25 riigis, sh rahvusvahelise leviga ringhäälingukanaleis BBC News Europe ja BBC Sounds, Soome Yle, Rootsi SVT, Läti LSM ja Leedu LTR ringhäälingute tele- ja raadiosaateis, lähivälisriikide juhtivates päevalehtedes, maailma suurima levikuga alternatiivmuusika portaalis Louder ning muusika-, kultuuri- ja elustiilimeedias Euroopast USA ja Kanada ning Aasiani.

Ulatusliku ja positiivse väliskajastuse ning väliskülaliste erinevate sihtgruppide tagasiside põhjal hinnatakse festival kõrgelt. 82% festivali tagasisidele vastanud külalistest plaanib TMW-i kindlast külastada ka järgmisel aastal. Muusikatööstuse PRO passi omanikest 98% kaaluvad Eestisse tagasitulekut ka puhkuse eesmärgil ning neist omakorda 96,2% andsid hotelliteenust ja külalislahkust puudutavale rahulolu küsimusele positiivse hinnangu. Esinenud välisartistidest soovitaks aga tervelt 97,4% TMW-il üles astumist ka teistele oma kaasmaalastest muusikutele.

Tulemuslikult täideti ka sündmuse kestliku arengu eesmärke, sealhulgas võrdõiguslikkusega seonduvaid sihte. TMW keskse sündmusena tähistas viienda tegutsemisaasta täitumist ja uue etapi algust rahvusvaheline muusikatööstuse soolise võrdõiguslikkuse algatus Keychange. Muusikaprogrammi 175 artistist/artistikollektiivist 50% olid naissoost või soovähemusest liikmelisusega ning konverentsi 168 panelistist üle poole ehk 86 olid naised või soovähemuste esindajad.

TMW programm oli kureeritud omalaadse Tallinna visiitkaardina, andes läbilõike parimast ja põnevaimast, mida Eesti pealinnal pakkuda, suunates väliskülalisi läbi erinevate ürituste ja tuuride paikadesse, kuhu nad omal käel ei pruugi sattuda, sealhulgas Linnahalli ja omaaegsetesse keldriklubidesse, kunstigaleriidesse koostöös Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskusega jne. Tallinnas aset leidev festival tutvustas oma programmis ja tegevustes aga ka väljaspool Tallinna ja Harju maakonda toimuvaid üritusi ja algatusi, sealhulgas Viljandi pärimusmuusika ja Station Narva festivale, Euroopa kultuuripealinna Tartu 2024 eelseisvat festivali unda jmt.